Als je als bedrijf iets terug wilt doen voor de maatschappij in termen als ‘vergroening’ lig je tegenwoordig direct onder een vergrootglas. Klopt het wel wat het bedrijf verkondigt? Zijn ze wel echt groen? Of is het flauwekul?
Ik kan veel bedrijven opsommen die heel hoog van de toren blazen dat ze groen zijn maar waarbij het een leugentje is. Puur voor méér winst.
Ik heb daar veel moeite mee en spreek veel mensen die het daarover met me eens zijn.
Als je wilt gaan vergroenen zorg dan dat je eerst zelf aan de slag gaat en daarna pas bijdraagt om de maatschappij groener te maken.
Dat wordt namelijk wèl gewaardeerd en dan heeft het een veel groter effect dan tijdelijk hogere winst.
Klanten werken namelijk graag samen met bedrijven die ècht het beste voor hebben met de wereld.
Met die bedrijven gaan ze een lange duurzame relatie mee aan.
Jij krijgt terug: loyaliteit, trouwe terugkerende klant, klantbinding, sterker positief imago,….en jawel een continue hogere winst!
Je hebt toch liever een klant die maandelijks bij je terug komt en een goed gevoel heeft bij iedere aankoop omdat het klopt wat je verkondigt?
Bij de oprichting van Viridi Air besloot ik daarom om alléén te willen werken met bedrijven die direct bijdragen aan schone lucht of die duurzame en groene stappen hebben gezet.
Daarin zijn wij uniek!
Goed voor de geloofwaardigheid van bedrijven die meedoen met onze 100% groene filterprojecten waarbij we fijnstof, NOx, CO2, VOC’s & ammoniak uit de buitenlucht filteren.
Durf jij ook te zeggen met wie je wel of niet samenwerkt door een toelatingseis te stellen?
Een gedachte over “Bomen planten; puur voor de winst”
Reacties zijn gesloten.