Mijn dochter komt enthousiast met een tekening aanlopen waar ze een ‘mens’ op heeft getekend. Het is de bekende Kop-Voeter. Deze trotse vader kijkt haar content aan en zeg dat ze een fantastische tekenaar is. Blij loopt ze verder maar na 6 stappen loopt ze ineens zelfverzekerd terug.
“….deze moet naar het musssewum papa…”
Pesterig en direct als ik ben vraag ik haar:
“…denk je echt dat mensen van heinde en ver komen kijken en gaan betalen voor een museum om jouw schilderij te bewonderen?….”
Aarzelend kijkt ze me aan maar is vastberaden dat mensen haar schilderij mooi vinden.
Mooier maken dan het is.
We zien dat allemaal wel eens bedrijven doen.
Ik ga niemand afkraken maar wel wat duidelijk maken over de volgende groep bedrijven:
Bedrijven die bomen gaan planten alléén om CO2 te compenseren.
Omdat ze gehoord hebben dat het klimaat moet verbeteren.
Dat als je bomen gaat planten het positief werkt naar de maatschappij en je winst ervan gaat groeien.
Dit heet “Greenwashing” en is hetzelfde als een ‘kopvoeter’ in het museum leggen.
De praktijk werkt namelijk anders. De maatschappij ziet liever bedrijven die eerst zelf aan de bron aanpassingen treffen voor minder uitstoot en bijdragen aan de gezondheid.
De rest kun je met groen compenseren. Dat is prima.
Weet dat je met groen (bomen) naast het klimaat ook de gezondheid kunt verbeteren?
Dat is precies waar Viridi Air zich in onderscheidt:
Alléén voor bedrijven die kunnen aantonen dat ze jaarlijks bijdragen aan schone binnen- en of buitenlucht planten we bomen;
Wij planten de bomen in filterstroken (dus geen bosgebieden) dusdanig ingericht dat ze vooral fijnstof, NOx, ammoniak, ozon en CO2 uit de lucht filteren;
Met Viridi Air draag je dus bij aan gezondheid en klimaat;
Schone lucht! Natuurlijk voor elkaar!
Ken jij bedrijven die zowel gezondheid en klimaat belangrijk vinden? Wij komen graag met ze in contact een tag is heel lief.