CO2 uitstoot beperken en E-commerce

“…………Albert van Roekel van Descartes bespreekt de vraag hoe bedrijven op een milieuvriendelijkere manier pakketten kunnen thuisbezorgen in een wereld waarin het aantal online bestellingen door klanten alleen maar toeneemt.

Bedrijven investeren steeds meer in het milieu. Waar in 2019 6,9 procent van de bedrijfsinvesteringen bestemd was voor het milieu, was dat in 2020 14,4 procent, blijkt uit cijfers van het CBS. Een flinke stijging dus en dat is maar goed ook. De CO2-uitstoot gaat in rap tempo omhoog. Maar één keer eerder was de toename groter dan dit jaar.

Vanaf nu moet het écht anders, maar hoe doe je dat binnen e-commerce waar het aantal online bestellingen alleen maar toeneemt? Hoe houd je rekening met het milieu als er iedere week meer pakketten verstuurd worden? Er zijn tal van mogelijkheden om te verduurzamen. Dat is niet alleen goed voor moeder natuur, maar biedt ook mogelijkheden voor groei op de lange termijn. Denk aan het investeren in duurzame vervoermiddelen zoals emissieloze vrachtwagens of fietsbezorgers. De meeste winst behaal je echter op het gebied van thuisbezorgen met milieuvriendelijke leveringsopties………………..” (Bron: customerfirst.nl)

ecommerce en co2 uitstoot beperken

Een gedachte over “CO2 uitstoot beperken en E-commerce

Reacties zijn gesloten.