In de zomervakantie fietste ik met onze dochters langs hun school.
Het viel ons op dat de ramen open waren.
Mijn dochter dacht dat er ingebroken was “want boeven komen via het raam binnen”.
Ik wist wat er loos was….dus vertelde ik mijn dochters over het ventilatie probleem in veel scholen.
“…jullie conciërge heeft het beste met jullie voor. Hij komt zelfs in de vakantie terug om alles goed door te luchten…” vertel ik ze.
Op veel scholen schijnt dit zo te gebeuren.
Op mijn dochters maakt het weinig indruk.
Op mij wel!
Scholen pakken de problemen die ze in de media lezen op een eigen manier op in het belang van ONZE kinderen.
Terugkerend probleem in onderwijs: geld, trage besluitvorming binnen de besturen en kennisgebrek over ‘luchtkwaliteit’.
Het is niet fair om te zeggen dat scholen ‘alles moeten begrijpen’ van de luchtkwaliteit. Ieder zijn vak!
Veel scholen zitten met de handen in het haar. Ze horen allerlei termen en adviezen…..maar was is juist?
Het is vaak roeien met de riemen die ze wel hebben.
“…..beste besturen van alle scholen in Nederland: Praat eens met een onafhankelijke partij die kennis heeft van de luchtkwaliteit. Met ons dus! Wij kijken er als een piloot naar omdat we alle gezonde stappen en bedrijven kennen (meten, oplossing, onderhoud). Maak gebruik van onze brede kennis. Wij adviseren KOSTELOOS en bovendien ONAFHANKELIJK…….”
Tag iemand voor wie dit interessant zou kunnen zijn / stuur me een connectieverzoek/bericht als je vragen hebt over luchtkwaliteit binnen gebouwen.
Schoolbesturen, laten we samen, voor ONZE kinderen, de scholen meer lucht geven!
En de conciërge op jouw school, die mag je best wel eens bedanken!