Duurzamer leven blijkt geen prioriteit voor driekwart van Nederlanders, of zij weten niet hoe

“…..Te midden van de overvloed aan niet-zo-groene producten en de opkomst van duurzamere opties, kan het lastig zijn om te kiezen. En laten we eerlijk zijn, is dat ‘milieuvriendelijke’ label wel echt te vertrouwen? Als Nederlanders raken we steeds meer verdwaald in het groene doolhof van keuzes. Kortom, keuzestress. Uit onderzoek* van Forbo Flooring Systems blijkt dat 69 procent van de Nederlanders het moeilijk vindt om milieuvriendelijke producten te herkennen. Toch vinden zij het aanbod hiervan belangrijk. Zo vindt 85 procent dat ieder bedrijf duurzamere productopties moet aanbieden. Klimaatverandering is vandaag de dag een vast onderdeel van ons dagelijks leven geworden. Meer dan een derde van de Nederlanders (38%) maakt zich dan ook zorgen over het klimaat, maar voelt zich niet direct verantwoordelijk. Dat kan betekenen dat mensen zich niet persoonlijk betrokken voelen bij het aanpakken van klimaatproblemen of denken dat individuele acties weinig impact hebben op grote schaal. Toch is dit bewustzijn nodig om gezamenlijk te verduurzamen, en het begint al bij iedereen thuis. Hoewel deze taak soms overweldigend lijkt, zijn er al kleine stappen die je kunt zetten. Door afval te scheiden of kleding te verkopen in plaats van weg te gooien kun je al een positieve verandering teweegbrengen….” (Bron: https://www.duurzaam-ondernemen.nl/duurzamer-leven-blijkt-geen-prioriteit-voor-driekwart-van-nederlanders-of-zij-weten-niet-hoe/)