“….beste Jan-Joris, ik zie steeds op LinkedIn berichten van je over #schonelucht. Maar wat doen jullie nu eigenlijk? Groetjes Ferdinand….” staat in een bericht die ik ontvang via LinkedIn.
Ik besluit hem te bellen i.p.v. een bericht te sturen en leg uit dat Viridi Air staat voor een gezonde toekomst.
“…er wordt veel gesproken over HOE we de luchtkwaliteit kunnen verbeteren maar er wordt weinig concreet gehandeld, dat moet echt anders. We moeten meer zelf gaan DOEN om de luchtkwaliteit te verbeteren: zowel in de binnen- als de buitenlucht…” leg ik Ferdinand uit.
Bedrijven die aan kunnen tonen dat ze jaarlijks concreet bijdragen aan schone binnen- of buitenlucht (met een product, dienst of bedrijfsbeleid) mogen aansluiten als Viridi Air Partner en meedoen in een bijzonder duurzaam en 100% groen buitenfilterproject. Wat dat is?
Om de buitenlucht te verbeteren plant Viridi Air luchtzuiverende bomen om naast CO2 juist veel #fijnstof, ozon, NOx en ammoniak uit de lucht filteren. De aanplantwijze is niet zoals een traditioneel bosgebied maar in stroken/lanen en in buitengebieden zodat grote hoeveelheden luchtverontreiniging uit de buitenlucht worden gefilterd. Minder vervuiling in de buitenlucht betekent minder vervuiling in de binnenlucht. Bedrijven die hieraan meedoen ontvangen o.a. het Schone Lucht-certificaat© en Schone Lucht-label.
Dan krijg ik een vraag die mij vaker gesteld wordt: “….ons bedrijf wil graag meedoen in jullie buitenfilterproject maar ik begrijp niet waarom wij dan ook nog zelf moeten aantonen dat we bijdragen aan schone lucht?….”
Mijn antwoord is dan steevast: “….in dat geval zijn jullie duidelijk nog niet klaar om echt te gaan voor een duurzame, groene en schone toekomst…..”
Begrijpt jullie bedrijf wèl dat schone lucht en duurzame vergroening niet aan komt waaien? Dat je er zelf ook wat aan moet doen? Stuur me dan een berichtje of connectieverzoek.