
Dat geldt voor zo’n 85% van de horeca zaken in Nederland.
Succes hebben met een Horeca zaak is onderscheidend zijn op de concurrent. De klant steeds weer verassen. Dan moet je verder kijken dan prijs en product.
Interessant gesprek over luchtreiniging, service en klantbeleving had ik met Rolf van As (eigenaar van Schone Binnenlucht). Hij heeft veel klanten in de Horeca waaronder ”Aan de Gracht” in Sneek: “…… eigenaar joris hagting wilde nu al het initiatief nemen voordat de herfst zijn intrede zou doen. Met een open keuken, waar ook een bbq staat, had hij het idee dat de binnenlucht niet al te best zou zijn. Tevens wilde hij zijn gasten een aangenaam en ook veilig verblijf bieden. Tafels en stoelen staan dicht op elkaar en als het buiten kouder wordt gaan de ramen en deuren dicht. Dan zal in een volle zaak de CO2 waarde al snel toenemen. Op dat moment is ook het risico op overdracht van ziektekiemen groot. Ik heb na installatie van de #luchtreiniger op afstand de waarden van fijnstof en CO2 in de gaten gehouden. De norm van PM 2,5 (fijnstof) is 40 UG/m3. Er werden waarden van 270 UG/m3 en meer gemeten. In korte tijd kon door het aanslaan van de luchtreiniging de waarden weer teruggebracht worden. Tevens is de muffe en schrale lucht (o.a. van bier) verdwenen……”
Mooi verhaal van een ondernemer die een signaal probeert af te geven naar zijn gasten en zich ook wil onderscheiden van collega’s.
Ken jij ook een Horeca zaak die baat zou kunnen hebben met een schoner binnenklimaat? (tag gerust een naam, of tip Rolf van As hierover).